Home
My Service
Sewa Iklan
Banner Exchange
Site Map
About Me
Isu
Tutorial
Agama
Sukan
Personal

Sila Klik Untuk Maklumat Lanjut

Safira Printing

Thursday, 28 April 2011

Khairi Zainuddin : Pemain Contoh Bolasepak Malaysia

Pemain bolasepak yang baik, selain mempunyai skil individu dan kepantasan, dia juga haruslah memiliki gaya penampilan yang menarik. Atas dasar itulah, Khairi Zainuddin menjadi pemain bolasepak yang patut dicontohi oleh pemain bolasepak lain.

Siapa Khairi Zainuddin ni? dia bukannya handsome pun. Tak pernah dengar nama dia pun kat TV atau suratkhabar? Kenapa patut menjadi pemain contoh pula?

Khairi Zainuddin merupakan pemain bolasepak yang mewakili skuad Seladang (Perak) musim 2011 dimana beliau bermain di bahagian pertahanan. Beliau sering kali menjadi pilihan jurulatih Norizan Bakar untuk diturunkan sebagai kebelasan utama.

Dia patut menjadi contoh kepada pemain bolasepak di Malaysia yang majoritinya beragama Islam kerana pandai menutup aurat. Sepertimana yang kita ketahui, aurat lelaki adalah dari pusat hingga ke lutut. Beliau berjaya menutup lututnya daripada terdedah kepada khalayak umum.

Selain itu, janggut pada muka beliau merupakan Sunnah Nabi SAW. Sesiapa yang amalkan Sunnah, dia akan dapat ganjaran pahala yang banyak. Klik sini untuk maklumat lanjut.

Malah, beliau merupakan pemain pertahanan yang bagus dengan memiliki tubuh badan yang sasa dan ketinggian yang cukup sebagai seorang pemain defender. Sebab itu, beliau menjadi ayam tambatan Norizan Bakar di bahagian pertahanan. Rekod terkini menunjukkan pasukan Perak mempunyai jumlah bolos gol yang paling sedikit.

Pemain seperti Khairi ini sukar untuk dijumpa pada mana-mana pasukan di Malaysia, sebab itulah anda menjadi pemain contoh Malaysia.. 

Semasa perasmian penaja skuad Seladang 2011

14 comments:

Ms sunsWeetz said...

jom join g.a ni...http://gacontestsunsweetz.blogspot.com/2011/04/6th-anniversary-ga-kakyongcom.html

Azlan Hasan said...

fuyo...betul laa cakap ko bro..jarang jumpa pemain bola sepak camni..biasa keeper jer yang tgk pakai suar panjang..hehehe

Regards,
-Strider-

Shamsuddin Amin said...

tapi pic yg 1st tu x tertutup pon... hehe

Firdaus Kasim said...

Ms : ok nnti kalo free sy join :)

Azlan : keeper pun ramai yg pakai seluar pendek

Sham : tutup la.. warna dia mcm warna kulit

Hafriz Mohamad said...

a'ah kn.. pic 1st mcm x ttup pn..

klau ttup same ng wrne kulit, same je la dgn x ttup..
cntohnye klau org pmpuan pkai baju ktat n same dgn wrne kulit, aduss.. naye aku... huhu~_~

anyway. nice entry! bliau ptut dicontohi.. ^_^ peace!!!

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

bola??
kih3!!
zero!!
hahaaha...


☆┌─┐ ─┐☆
☆│▒│ /▒/
☆│▒│/▒/
☆│▒ /▒/─┬─┐... HYE!!HYE!!..
☆│▒│▒|▒│▒│ ..PEACE..
┌┴─┴─┐-┘─┘
│▒┌──┘▒▒▒│..MENJEJAK 10 DISINI..
└┐▒▒▒▒▒▒

♥ salam singgah dari mummy weiyda♥
♥ eppy blogging ya!♥

hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

psst: dah amik banner dahs!! wee!!


☆┌─┐ ─┐☆
☆│▒│ /▒/
☆│▒│/▒/
☆│▒ /▒/─┬─┐... HYE!!HYE!!..
☆│▒│▒|▒│▒│ ..PEACE..
┌┴─┴─┐-┘─┘
│▒┌──┘▒▒▒│..MENJEJAK 10 DISINI..
└┐▒▒▒▒▒▒

♥ salam singgah dari mummy weiyda♥
♥ eppy blogging ya!♥

hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

Tuan Muda Naim said...

bagus2..harap2 pemain kedah plak dpt pemain contoh :p

ASYRAF KAMARUL said...

pemain bola yang menutup aurat..
stylo...

FK ni ada award untuk kau,, sila tuntut ye..
http://asyraf-7.blogspot.com/2011/04/award-dari-tupai-karan.html

Firdaus Kasim said...

Hafriz : perempuan lain, kalo tgh bentuk tubuh pun kita akan rasa ghairah.. tapi kalo lelaki x de kan? huhu

Weiyda : thanks kak.. hehe

Tuan : kamu kedah fan club ekh? hehe

Asyraf : ok nnti aq claim.. hehe

nurrzzatulayyin (: said...

islamik!

soooooour said...

Malaysia boleh!klu janggut tu kasi kemas sikit lg bagos...

Anonymous said...

lelaki makruh pakai pakaian yang ketat...tapi haram kalau nampak bentuk kemaluan...
perempuan haram pakai ketat keluar rumah...wajib pulak pakai ketat kalau suami suruh pakai kat dalam rumah (jika tidak dipandang yang bukan mahram)

azizi said...

yang cakap lelaki pakai ketat tu makruh rujuk kat mane ye? yg saye tau, ustaz saye bgtau, kalo laki n pompuan, same je x leh pakai ketat.tq..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Rakan Blogger. Apa Yang Terbaru?

! Firdaus Kasim Hak Cipta Terpelihara.
Themes designed by Firdaus Kasim