Home
My Service
Sewa Iklan
Banner Exchange
Site Map
About Me
Isu
Tutorial
Agama
Sukan
Personal

Sila Klik Untuk Maklumat Lanjut

Safira Printing

Wednesday, 27 April 2011

Hukum Wanita Betindik Di Hidung

Gambar hiasan

Apakah hukumnya saya bertindik di hidung? Saya masih menutup aurat dan saya bertindik di hidung sekadar suka-suka? 
Mimi, KLumpur

Jawapan: 
  • Bagi sesetengah wanita di Arab bertindik di hidung adalah untuk mempercantikan diri. 
  • Jika tujuan menindik tersebut untuk dipersembahkan kepada suaminya maka hukumnya boleh (harus). 
  • Tetapi jika untuk dipamerkan di hadapan khalayak ramai, maka jelas hukumnya haram. Wallahu A'lam. 

29 comments:

cheqwa said...

thanks for the info :)

Solihin Zubir said...

tak elok pon aku tengok kalo tindik hidung..

decrewz said...

Geli aku tengok.. Cam x senonoh je..wahahaha

Dekcik said...

nmpak sgt cm lembu tindik kat hidung..haha..

Farhana Jafri said...

brtindik boleh bwak kanser la.. np la suke sgt nk brtindik.. bknny lawa pon.. anyway, thanks share the info :)

jemput singgah ANASAURUS :)

Firdaus Kasim said...

cheqwa : sama2 awk :)

Solihin : taw x pew.. mcm kambing dah.. haha

decrewz : aq pun x minat

Dekcik : haha.. btul ckp awk

Farhana : owh, yekew, baru taw.. thanks 4 sharing

Shamsuddin Amin said...

sokong ngan jawapan tu...

tapi skrg ak tgok laki pon byk tindik...
haram woo...
sampai bile2 x leh jadi wali....T_T

Santan berlada : bowling :: Sejarahnye...

NOOR FATIN said...

pelik la. seriuss.. wuuu.. kalau kat lidah lagi la, adoi.

Zura said...

xpayahlah bertindik selain kat telinga..kang kena beli byk tindik plak...

Aidanatasya said...

ade yang bertindih kat lidah... takut nak tgk...

Bayi 1 bulan seberat 20kg !

Ajeyy Rawk said...

assalamualaikum bro ..
good info r .. thanks for sharing .
b/w here ^_^

p/s : check my latest entry :) :

5 Sebab Kenape matapelajaran sejarah membosankan !

Gempar !! Pocong melompat di KB Mall !

TYNTHA LANA said...

salam..tq for sharing..bro firdaus thu dri mana ni.

Cikli said...

hidung pun pening dengan manusia

wong said...

nak jadi india ke apa tindik2...

Ramli said...

tak berkenan betul tgk.

Tun Aqilah said...

x sakit ke ha =.=
tindik kt telinga pun jenuh tahan skit
huhuhu

srikandi cinta said...

zmn skrg, x leh pakai dh hukum ni... sbb sume org skrg bertindik utk tontonan umum..sama la mcm hukum cukur kening..ustaz2 moden kata harus dgn niat utk tunjuk kat suami., walhal bende tu dh mmg haram..

sbb tu, ustaz2 zmn skrg ni dikatakan separuh moden . mcm ustaz sy sendiri, dia kata takpe lelaki bersalam ngan pompuan dgn niat utk mengeratkan ukhuwah selagi x timbul nafsu.. sah2 ustaz tu ngajar ajaran sesat..x sgka ade ustaz camtu...

bak kata kawan sy " nak mampus lar kau ustaz ! kau ustaz Barisan Nasional..yg haram jadi halal "..hehe

betul jugak kata dia.. tgk jelah poco-poco, yg jelas2 haram mufti blh plak kata halal..tau x sebab apa??

sebab rosmah sgt suka poco-poco..

srikandi cinta said...

sbb skrg kita berada di zaman Islam sekularisme, di mana islam telah dicampur adukkan dengan hukum dunia..

awk tgk je lah mufti, mana berani diorg nak tegur rosmah supaya pakai tudung.. hadoo ko??takdo kan? hahh..

hurm, kawan sy kata, mufti skrg dh x mxm mufti dulu.. bekerja semata2 kerana gaji..kalau diorang bersuara & tegur rosmah, sah2 kena buang kerja karang.. betol tak?? hehe..

sy korek pndpt kawan jaa. :)

alip said...

Hal yang sangat mudah untuk mendapatkan uang dengan JSS-Tripler. Anda hanya membeli satu atau lebih posisi $ 10. Anda dapat login ke account Anda setiap hari dan melihat penghasilan Anda terbaru. Setiap hari "sesuatu terjadi," tanpa Anda harus melakukan pekerjaan apapun. Anda tidak perlu untuk mensponsori siapa pun. Anda tidak harus menunggu orang lain untuk menyediakan Anda dengan spillover, membantu mengisi matriks Anda, dll Ini adalah "psikologis memuaskan" bagi kebanyakan orang.

Setiap kali Anda telah mendapatkan $ 10, Anda dapat menggunakan dana tersebut untuk membeli posisi lain. Anda dapat menambah setiap saat. Sehingga Anda dapat meningkatkan penghasilan Anda - memberikan diri Anda kenaikan gaji - tanpa harus mensponsori siapa pun atau melakukan pekerjaan apapun. Ini juga "psikologis memuaskan" bagi kebanyakan orang.

alip said...

"The "98% Solution" Makes It So Easy to Make Money Online that a Baby Can Almost Do It!"

Mimit Mj said...

Apapun alasannya itu tak dibenarkan dlm ajaran agama Islam, bolehlaa bersolek berlebihan didepan suami ASAL bukan tebar pesona di muka umum.... :)

sitymunirah Yusop said...

tQ,4 info tu..
naseb baik tahu hukumnya...
saya dah ada niat nak tindik hidung,macm wanita arab..
tapy setelah tahu,tidak lagi..
tq Admin....

Anonymous said...

Sebenarnya islam bagi tindik hidung. Its not wrong sbb tidak menganggu mana2 vein kita krn hidung mcm telinga ada cartilage. Masyarakat kitaje tak biasa. Yang haramnya bila kita berhias lebih dekat hidung kita lah ;)

Anonymous said...

Mcmmana plk yg berketurunan Pakistan...kebykkan diorg beragama islam..
So..mcmmana ye...

CiK sIPUt MenyipuT said...

Sokonggg!!!

eyla b14 said...

Tindik hidung tak haram pun..

eyla b14 said...

Nenek sedara i tindik hidung di mekah..takan tu haram,niat nk mnghias diri bukan nk ikut cara hindu..tak payah ckp laa buruk ke geli ke,awak pun bukannya sempurna..bukan nk belah mne2 pihak just nk bg tahu je..kita rakyat malaysia mmg dah terkenal dgn budi bahasa budaya kita...assalamualaikum

Anonymous said...

kan. .sy bketurunan pakistan,san.setahu sy btindik hidung tu xharam

emai ikmal said...

biasa lah ramai yg nk jadi haram jadah dari baik nya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Rakan Blogger. Apa Yang Terbaru?

! Firdaus Kasim Hak Cipta Terpelihara.
Themes designed by Firdaus Kasim