Home
My Service
Sewa Iklan
Banner Exchange
Site Map
About Me
Isu
Tutorial
Agama
Sukan
Personal

Sila Klik Untuk Maklumat Lanjut

Safira Printing

Monday, 28 March 2011

Ubi Kentang Berbentuk Manusia Bogel!


Ubi aneh berbentuk tubuh manusia, ditemukan Zheng Dexun, seorang petani berasal dari China Langzhong. Penemuan 'luar biasa' itu tentu saja menarik perhatian umum. Uniknya, di bahagian 'kepala' ubi terdapat mata dan hidung yang menonjol. Sebagaimana bentuk tubuh manusia, ubi tersebut juga dilengkapi dengan lengan, kaki serta sedikit bergelombang mirip dada manusia.

Pada Desember 2008, ubi yang mirip dengan temuan Zheng juga pernah menggegarkan kota Shandong China. Malah, ubi yang ditemukan dalam tahun sebelumnya itu 'berpasangan'. Ubi bit yang ditemui sebelumnya, terdiri daripada dua bentuk tubuh manusia. Satu diantaranya menyerupai perempuan dengan bentuk 'dada' di bahagian atasnya, manakala satu lagi didefinisikan sebagai lelaki kerana kelihatan maskulin dengan anggota tubuh yang menonjol dan menggantung di bahagian bawah.

"Maha Suci Allah yang menjadikan kejadian semua berpasangan dari sesuatu yang tumbuh di bumi, dari mereka (manusia) dan dari sesuatu yang mereka tiada mengetahui." (Yaasin: 36)

31 comments:

Azroy Bin Kassim said...

allah maha besar

Firdaus Kasim said...

Allahuakbar!

leyzajamil said...

mcm tak percaya aje, tapi kuasa Allah tak siapa yang boleh menafikannya..tq for share this.

Firdaus Kasim said...

Ieyza : benar kata awk.. Allah Maha Besar

nelly said...

Peliklah ~

Firdaus Kasim said...

mestilah pelik sbb awk x pernah tgk.. hehe

нαηιмQαtяυηηα∂α said...

Bila Allah kata "KUN FAYA KUN" maka jadilah ia.. Allahuakbar..

Mr Strider said...

lagi satu bukti kebesaran ALLAH s.w.t...tak tercapai akal memikirkanya.. :)

Regards,
-Strider-

mie said...

kun fayakun...
apa yang Allah hendak jadikan, maka terjadi lah ia...
unik juga kan..

Firdaus Kasim said...

Hanim : Subhanallah

Strider : betul tue.. inilah bukti kebesaran Allah..

Mie : ya.. kamu benar..

wany dianwanie said...

subhanallah...maha suci allah...ni lah salah satu bukti kebesaran Tuhan...

ardinihumaira said...

SubhanAllah

Muhd Hafiz said...

Subhanallah :O

Faris Farhad said...

Seram siut tngok.. dah macam patung berhantu pulak

hoyahadis said...

Allahhuakbar..macam-macam benda pelik yang terjadi sekarangni...
*akak letak blog firz kat blog list akak..

Firdaus Kasim said...

Wany : Benar kak..

Faris : mmg menyeramkan.. huhu

hoyah : thanks yew kak.. nnti sy letak link blog akak pula kt segmen jom terjah

Oreo said...

subhanaallah.Kekuasaan Allah

SyerAgh said...

lucah.. haha

cikpuanhady said...

memang jelas bentuk cam manusia..

Jom skodeng :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

Jom skodeng :Belog Kami : Notre Belle Histoire

Firdaus Kasim said...

Oreo : Allahuakbar!

Syergh : erk, mana ada lucah.. kalo ubi tue pakai baju, terbeliak mata kau..

Cik : ya kak.. Kuasa Allah

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

Gempa bumi bakal melanda di Malaysia jugak? Nauzubillah...
KIAMAT SEMAKIN DEKAT DENGAN KITA

Are-Nisa said...

MasyaAllah.. sekarang ni begitu banyak perkara yang aneh2 berlaku.. bencana alam dan sebagainya.. Benda2 seperti ini juga sering berlaku, Ya Allah Ya Tuhanku.. Selamtkan lah kami daripada azabmu.. Berikanlah tempat terbaik untuk kami.. Sesungguhnya Engkau berkuasa atas segala-galanya.. Apabila Allah SWT mengatakan Kun Fa Ya Kun.. Maka jadilah ia.. Nauzubillahiminzalik..

Firdaus Kasim said...

Bunga : btul ke nie? sy x tahu pula.. mana awk baca?

Arenisa : aminnn.. Allah sengaja wujudkan benda nie supaya nk menunjukkan manusia supaya memperbaiki amalan yg dah semakin rosak

Zura said...

subhanallah...kuasa allah..

amny said...

kunfayakun..

kuasa Allah takde sape boley halang ^^

p/s~huuhuh..tip2??hahaha..nati sy share ^^

►AdamXis◄ said...

Assalam...SubbahanaAllah.hebatnya ciptaan Allah...sungguh ajaib kan...

♥ Ana Joe ♥ said...

hebat betul ciptaan Allah..

fathiahRAIHANA said...

Subhanallah .. :)

btw , ana jarang on dah la . hehehe . skrg setia dgn blog, tumblr dn FB je ^^

Firdaus Kasim said...

Zura : Benar..

amny : cpt2 taw.. dah share bgtau ya..

Adam : yup! di luar batas pemikiran kita

Ana : ya.. btul tue ana

ana : tubmlr tue apa?

srikandi cinta said...

subhanallah, maha suci Allah..terpegun saya tengok..mcm x percaya je.. mungkin, Allah sengaja nak tunjukkan kebesaranNya kepada mereka yang ingkar :)

he-za-me said...

siyes pelik.. mcm buat pn ade.. tapi allahualam la kn..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Rakan Blogger. Apa Yang Terbaru?

! Firdaus Kasim Hak Cipta Terpelihara.
Themes designed by Firdaus Kasim