Home
My Service
Sewa Iklan
Banner Exchange
Site Map
About Me
Isu
Tutorial
Agama
Sukan
Personal

Sila Klik Untuk Maklumat Lanjut

Safira Printing

Saturday, 7 May 2011

Selamat Hari Ibu !

Antara boyfriend/girlfriend dengan ibu sendiri, mana yang paling korang sayang? 

Mestlah sayang ibu kan?

Bohong! 

Kenapa bila bercakap dengan bf/gf, suara buat-buat lembut dan berbudi bahasa? Tetapi dengan ibu, mesti korang pernah tinggikan suara atau tengking mereka?

Kenapa dengan bf/gf, korang teringin sangat nak cium tapi dengan ibu sendiri, nak cium tangan pun susah!

Kenapa sanggup habiskan duit beli hadiah untuk bf/gf, tapi nak bagi hadiah kt ibu, memang susah sangat!

Kenapa nasihat dari bf/gf, korang ikut bulat-bulat? Tetapi dengan ibu sendiri, nak ikut nasihat mereka memang susah! asyik ikut kepala sendiri je

Apa yang saya cakap kat atas tu tak pernah korang buat? bagus, bagus.. korang memang anak yang soleh/solehah.. hehe

Hargailah pengorbanan dan jasa mereka membesarkan anda. Percayalah, bila anda berbuat baik dengan ibu bapa, pasti kelak anak-anak anda pula akan berbuat baik.

Selamat Hari Ibu !
Pengorbanan ibu tiada tandingannya

14 comments:

Pendekar Laut said...

setiap hari,setiap detik adalah hari untuk ibu..tanpa mak,tanpa lah kita..

Cikli said...

syurga di bawah telapak kaki ibu...

Shamsuddin Amin said...

itu la hukum karma...
baik dibalas baik...
luv u mum...^^

A i n n u r A f i f f a h said...

sayaaaaannnnnng ibu..
hari2 cium pipi ibu okayy , :P

Nurna said...

ermm,,,, btol tu,,, kita hanya da sowang ibu jek,,, tp kalau gf/bf kita boleh cari lain,,, kalau ibu,,, itulah satu-satunya...

sayangilah ibu anda ketika mereka masih hidup... ^_^

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Selamat Hari Ibu...”Mummy I love You”...
~~~~~~~@@@~~~~~~
Buah mangga buah jambu
Kedua buah dibuat rujak
Aku bangga padamu ibu
Walau lelah tetaplah bijak
~~~~~~~@@@~~~~~~
Roti keju tidaklah mahal
Roti sumbu cukuplah murah
Walau anakmu sungguh nakal
Kasihmu ibu tetap tercurah
~~~~~~~@@@~~~~~~
Anak katak di pinggir sawah
Anak lembu pergi ke taman
Kasih anak sepanjang galah
Kasih ibu sepanjang zaman
~~~~~~~@@@~~~~~~

Firdaus Kasim said...

Pendekar laut : sokong dgn kata2 bro, tanpa ibu, siapa lah kita

Cikli : benar tuan

Sham : betul3

Ain : hehhe.. bagus awk nie.. i likee

Nurna : itu pun x jamin kekal bersama gf/bf kan? hehe

Afza : wah wah.. berpantun nmpk.. bestnya.. hehe

cik azeya said...

i love my mummy. (:

lagi seminggu balik rumah. yeay. boleh jumpe mummy. huhuhu. :))

www.fierapirot.bolgspot.com said...

selamat hari ibu..=) rindu kt ibu..uwaaaa..=) singgah and follow u..=)

Firdaus Kasim said...

azeya : awk kt hostel ekh?

fiera : selamat hari ibu awk :)

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

”Mummy I love You”...
Doa ku untuk mu
رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ
"Rabbanaghfir Lii Wa Li Waalidayya Wa Lil Mu'miniina Yauma Yaquumul-hisaab"
"Ya Tuhan kami, beri ampunlah aku dan kedua ibu bapaku dan sekalian orang-orang mukmin pada hari terjadinya hisab (hari kiamat)"
O our Lord! And forgive me, and my parents, and all the Muslims on the day when the account will be establishe
Surah Ibrahim 14:41

wong said...

entri yang best....mohon kongsi yea

Entri terbaru : 25 Blog Yang Wajib Dilawati Oleh Seorang Blogger

BabyIntan said...

What goes around will come around...ye dak ;)

*Selamat hari ibu buat semua ibu-ibu sedunia!

Ucapan dari si comel: Selamat Hari Ibu!

Firdaus Kasim said...

Afza : terima kasih bg doa nie..kena hafal nie.. hehe

Wong : copy je.. hehe

Intan : selamat hari ibu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Rakan Blogger. Apa Yang Terbaru?

! Firdaus Kasim Hak Cipta Terpelihara.
Themes designed by Firdaus Kasim