Home
My Service
Sewa Iklan
Banner Exchange
Site Map
About Me
Isu
Tutorial
Agama
Sukan
Personal

Sila Klik Untuk Maklumat Lanjut

Safira Printing

Sunday 2 January 2011

Cara-cara tampal sticky note pada skrin blog

Kalau kita berada di pejabat sekarang, mesti kita akan nampak sticky note yang berwarna kuning itu ditampal pada file atau dokumen dan di papan kenyataan. Anda pun boleh berbuat demikian tapi bukan tampal sticky note pada file tetapi pada blog kesayangan anda. Fungsi sticky note ini bertujuan untuk memberitahu pada orang yang tertentu tentang sesuatu yang ingin anda katakan terutama perkara yang urgent. Berikut merupakan caranya:

Langkah 1 : Klik pada link ini : Mirror Space Web ini adalah dalam bahasa cina. disitu anda akan nampak pelbagai sticky note yang menarik. Copy HTML yang anda inginkan.


Langkah 2 : Kemudian pergi ke Dashboard Blog anda. Klik Design>Add a Gadget>HTML/Java Script lepas itu paste apa yang anda copy tadi.

Langkah 3 : Pada HTML itu, delete perkataan bahasa cina dan gantikan dengan ayat anda sendiri. Jangan letak ayat panjang lebar sebab ini sticky note bukan kertas A4 !

Langkah 4 : Save dan enjoy..

Anda boleh tukar pesanan yang ingin disampaikan dengan cara edit ayat anda tadi.

Pada lain hari pula, saya akan share gadget yang lebih menarik dan terkini. Jangan lupa untuk letak email anda di bahagian kanan sidebar ini, so anda boleh dapat post terkini menerusi email anda. TQ

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Rakan Blogger. Apa Yang Terbaru?

! Firdaus Kasim Hak Cipta Terpelihara.
Themes designed by Firdaus Kasim