Home
My Service
Sewa Iklan
Banner Exchange
Site Map
About Me
Isu
Tutorial
Agama
Sukan
Personal

Sila Klik Untuk Maklumat Lanjut

Safira Printing

Thursday, 2 June 2011

Gambar Bayi Dicampak Dari Atas Pangsapuri


Gambar di atas menunjukkan bayi yang baru dilahirkan telah dicampak keluar dari tingkat atas di Pangsapuri di Sentul sehingga menyebabkan kepala bayi yang baru dillahirkan itu bersepai !

Tindakan kejam yang dilakukan seolah-olah dia membuang sampah dari tingkat atas pangsapuri itu berlaku pada 12 tengah malam kelmarin. Kalau nak buang sampah dari tingkat atas flat pun kita akan rasa bersalah, apatah lagi nak buang bayi yang tidak berdosa dan masih bernyawa ! (istighfar)

Mayat bayi itu dijumpai oleh salah seorang penduduk di situ dimana selepas parking kereta di situ, dia ternampak seolah-olah ada patung di tepi tong sampah. Tetapi dia hairan kenapa patung itu berlumuran darah dan segera menyuruh jirannya periksa 'patung' itu. Mereka kemudian terkejut apabila melihat objek yang disangka patung itu sebenarnya adalah bayi!

Sebenarnya sudah terlalu banyak kes pembunuhan bayi yang tidak berdosa ini berlaku di sekeliling kita. Inilah akibatnya jika masyarakat kita sudah tidak menghiraukan agama. Terlalu banyak hiburan yang berleluasa, pasangan couple yang tidak mengenal adab pergaulan bebas, dan sebagainya.

Rasa sedap sementara je beb, macam makan gula-gula, rasa manis kat lidah je.. bila dah masuk perut tak rasa apa-apa lagi. So, fikir-fikirkan lah. 

Sebelum ini, sy ada buat entri pasal pembuangan bayi juga. Baca di sini

16 comments:

wildorchid said...

manusia tak buat keje2 cam ni...

Azlan Hasan said...

memang kuang ajar laa orang yang cmpak nie..elok ngan dia-dia kena campak baru btul..baru2 nie ade terbaca gak bayi kena buang kat sg gmbak..da macam musim buang bayi blk..isk..isk..

Regards,
-Strider-

Rozuan Ismail said...

wan kesian kalau tengok bayi tuh.tak dapat byg,kecik2 dah kena seksa macam tuh,tapi moga bayi tu aman di sana

Muhammad Iqbal said...

astaghfirullah...

Shazana Hanis said...

SANGAT KEJAM!

Bella Bell said...

manusia... tahu nak sedap je.. pas tu bayi yang tak berdosa jadi mangsa.. sedih tengok bayi2 yang di buang dan di bunuh...

zih@n said...

ni la jadinya bila bertuankan nafsu..fikir nk lepas diri kat dunia je kat akhirat trima la balasan...

Azlan Hasan said...

Pesanan Penaja: lan tagged fird kat entry

http://striderbuzz.blogspot.com/2011/06/sempena-100th-follower-aku.html

Regards,
-Strider-

maiza love said...

org yg buang anak tu x sakit kot ye beranak tu..tau buat je,,pastu beranak buang lak,,klu xnak bg je la kat org yg xde anak tu,sakitnya hati..

bighagenjo said...

astaghfirullah al azimmm. mintak mintak d jauhkan lah...

Admiral Anwar said...

perhh! kejam sungguh.. binatang pun x wat anak dye cm 2.. ni syaitan!!!

Yusuf said...

manusia dan binatang tak buat mcm tu... aku tak tahu plak ada makkluk lain hidup kat Malaysia nie...

Aidanatasya said...

Salam dik...

singgah sini.. jom singgah rumah baru akak ;)

tiada perimanusiaan.. baik bunuh je org mcm nie :D

Firdaus Kasim said...

Wildorchid : binatang pun x sanggup?

Azlan : dunia nak kiamat bro..

Rozuan : bayi tu dijamin masuk syurga..

Iqbal : semoga kita ambil iktibar

Shazana : taw x pew awk

Bella : kalo nk merasa sedap kt dunia nie, nnti kt akhirat x dpt rasa sedap

Zihan : nafsu nie mmg jahat

Maiza : nie la kesannya kalo agama Islam di pinggirkan.. masyarakat jadi gundah gulana !

Big : aminn

Admiral : btul tu bro

Yusuf : bila diri dikuasai oleh nafsu dan syaitan, apa yg kita fikirkan dah x jadi waras

Aida : ok kak :)

Ramli said...

Tak sampai hati nak baca berita2 macam nie..sayu dan pilu..
My latest entry Jawatan Kosong Di Telekom Malaysia – Skim Latihan 1Malaysia

Firdaus Kasim said...

@Ramli
kau mmg ada hati yang lembut.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Rakan Blogger. Apa Yang Terbaru?

! Firdaus Kasim Hak Cipta Terpelihara.
Themes designed by Firdaus Kasim