Home
My Service
Sewa Iklan
Banner Exchange
Site Map
About Me
Isu
Tutorial
Agama
Sukan
Personal

Sila Klik Untuk Maklumat Lanjut

Safira Printing

Sunday 2 October 2011

Tutorial Bagaimana Bekerjasama Meningkatkan Pengunjung Blog

Kerjasama amat penting supaya sesuatu perkara yang kita buat dapat dilakukan dengan berjaya. Percayalah, blog kita tidak akan jadi popular selagi tidak ada orang yang tolong mempromosikan blog kita. Tutorial kali ini saya akan menunjukkan kepada bagaimana kerjasama dapat dilakukan antara blogger untuk meningkatkan pengunjung blog melalui pertukaran link feed blog.

Feed blog bermaksud setiap entri baru yang kita lakukan akan dapat dilihat pada blog rakan anda yang bertukar link feed blog. Jika blog rakan anda mempunyai jumlah pengunjung banyak dan entri yang anda lakukan sangat menarik, maka pengunjung blog rakan anda tersebut mungkin akan melawat blog anda dan ini akan dapat meningkatkan pengunjung blog anda. Kerjasama yang anda dapat lihat pada blog ini, saya telah bekerjasama dengan laman web jawatan kosong kerajaan. Sila ikuti tutorial dibawah bagaimana anda dapat melakukan kerjasama antara rakan blogger.



Sebelum anda lakukan tutorial ini, perkara pertama yang anda harus lakukan ialah mengenalpasti siapakah rakan blogger yang dapat bekerjasa dengan anda. Untuk tidak merugikan sesiapa, anda dan rakan haruslah mempunyai jumlah pengunjung yang setanding dan link blog antara anda dan rakan blogger haruslah diletakkan sama2. Seperti gambar di atas, pada dashboard blog anda, sila klik Add a Gadget dan cari gadget Feed. Sila klik simbol tambah pada Feed.


Kemudian, sila masukkan url rakan kerjasama blogger anda dan tekan Continue


Akhir sekali, sila adjust setting pada ruangan feed berkenaan. Sila ubah title mengikut kehendak anda. Contohnya "Terbaik Dari Safira Printing". Sila tick pada Item dates jika anda mahu link rakan blogger anda disertakan tarikh update. Item sourses/authors bermaksud nama pemilik blog rakan anda akan turut dipaparkan. Sila tick pada Open links in new window jika anda mahu blog rakan blogger anda itu akan keluar pada new tab browser jika pengunjung blog anda klik pada link tersebut. Klik save setelah semuanya selesai.

Jika anda sebarang soalan, boleh ajukan di ruangan komen. Oh ya! saya baru siapkan satu lagi blogshop berkenaan bisnes yang sy jalankan. Kalau nak melihatnya, sila klik sini. Terima kasih

5 comments:

Unknown said...

memang berguna :)

yusuflaili(Goku) said...

Salam;
terima kasih atas info penting ni.

miss jambu said...

bgs ne..genk pun da guna..


MENARIK DI genkcorner.blogspot
JOM BACA

1.TAK CUKUP ANAK,BAPA PUN KORANG NAK??

2.JOM TERJAH MISSCHA(WAJIB KLIK)

ANDA BLOGGER BAIK??KLIK SINI

izzafey said...

nice shot, bro

amny said...

ehh..xpernah tahu pon cara tu..

thnx 4 sharing..:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Rakan Blogger. Apa Yang Terbaru?

! Firdaus Kasim Hak Cipta Terpelihara.
Themes designed by Firdaus Kasim