Home
My Service
Sewa Iklan
Banner Exchange
Site Map
About Me
Isu
Tutorial
Agama
Sukan
Personal

Sila Klik Untuk Maklumat Lanjut

Safira Printing

Sunday 28 August 2011

Bulan Puasa yang Menyedihkan

Ramai yang sedar pasal hal ini iaitu masa makin lama macam makin laju je.. macam tak sedar je bulan Ramadhan sudah hampir ke penghujungnya. Di samping sibuk buat persiapan untuk hari raya yang bakal menjelang, kita juga kena menilai kembali bagaimana dengan puasa yang telah kita lalui.

Masjid di Alor Setar
Bukan menilai dari segi makanan, dengan siapa kita selalu berbuka dan sebagainya, tetapi apa yang lebih penting kita harus menilai kembali bagaimana tahap amalan agama kita di bulan ini yang sepatutnya kena lebih berbanding di bulan lain kerana ganjaran pahala yang diberi sangat banyak. Bulan puasa kali ini dianggap menyedihkan jika amalan agama yang dilakukan adalah sama sahaja seperti tahun lepas. 

Kalau korang sedar lagi, bagi sesiapa yang berjaya mengharungi bulan puasa ni dengan jayanya, pasti hari raya aidilfitri yang disambut akan terasa lebih nikmat dan bermakna. Di harapkan kita dapat menghadapi bulan Ramadhan pada tahun depan dan segala amalan agama yang dilakukan pada bulan ini kekal untuk bulan2 yang lain.

Kepada sesiapa yang cuti beraya dan pulang ke kampung, saya mengucapkan selamat bercuti dan sila berhati-hati semasa pulang ke kampung. Hargailah suasana kampung yang anda miliki kerana tidak semua orang dapat merasai suasana damai kampung ini. 

2 comments:

Cikli said...

selamat hari raya bro

Unknown said...

betul tu bro..selamat hari raya adilfitri..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Rakan Blogger. Apa Yang Terbaru?

! Firdaus Kasim Hak Cipta Terpelihara.
Themes designed by Firdaus Kasim