Home
My Service
Sewa Iklan
Banner Exchange
Site Map
About Me
Isu
Tutorial
Agama
Sukan
Personal

Sila Klik Untuk Maklumat Lanjut

Safira Printing

Saturday 20 August 2011

Meningkatkan Pengunjung Blog Menggunakan Emel Subscription

Telah banyak saya dedahkan dalam blog ini bagaimana mahu meningkatkan jumlah pengunjung blog. Salah satu cara yang belum saya dedahkan ialah bagaimana mahu meningkatkan pengunjung blog melalui emel. 

Sepert mana yang kita ketahui, setiap orang mesti mempunyai sekurang-kurangnya satu akaun emel kerena emel diperlukan untuk mendaftar Blogger atau Facebook. Tahukah anda bahawa para pengunjung blog boleh membaca entri baru pada blog kegemaran mereka melalui inbox emel?
Contoh email subscription yang terdapat pada blog ini.
Hal ini hanya boleh dilakukan jika mereka memasukkan emel pada emel subscription yang disediakan di blog berkenaan (sila lihat gambar). Anda juga boleh memasukkan emel subscription tersebut dengan hanya "Add a Gadget" dan memilih "Follow by Email".

Perkara yang paling penting sekali, bagaimana rupa bentuk entri yang terdapat pada emel subscriber anda? Adakah ia berbentuk entry penuh atau short entry? Sebenarnya short entry adalah cara yang terbaik untuk meningkatkan pengunjung blog kerana setiap kali anda membuat entri baru, dia secara automatik akan masuk ke dalam emel subscriber blog dan entri tersebut hanya memaparkan tajuk dan pengenalan sahaja. Jika mereka mahu membaca kandungan penuh, mereka terpaksa klik tajuk tersebut yang terus pergi ke blog anda. Untuk membuatnya, klik Setting > Site Feed > pilih "short" pada Allow Blog Feed. (Rujuk gambar)

Cara membuat short entri pada blog anda.
Bayangkan jika blog anda sudah dilanggan oleh 1000 orang, jika setiap ada entri baru yang menarik dan panas, pasti dalam tempoh 24jam, blog anda sudah mempunyai separuh daripada 1000 orang tersebut. 

Jika ada sebarang masalah, sila beritahu di ruangan komen, maaf kerana jarang update blog. Saya mempunyai bisnes baru yang dibuat, nak tahu bisnes apa yang saya buat? sila klik sini.

3 comments:

Unknown said...

tq atas tip ni...
menarik...

Unknown said...

nice tips bro..wah..bnyak bisnes..hehe..

Firdaus Kasim said...

man : sama2 :)

jo : satu je.. heee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Rakan Blogger. Apa Yang Terbaru?

! Firdaus Kasim Hak Cipta Terpelihara.
Themes designed by Firdaus Kasim