Home
My Service
Sewa Iklan
Banner Exchange
Site Map
About Me
Isu
Tutorial
Agama
Sukan
Personal

Sila Klik Untuk Maklumat Lanjut

Safira Printing

Monday, 19 March 2012

Perodua VIVA Diperbuat Daripada Tin Biskut??

Tak kisah lah kereta tu di perbuat daripada tin biskut ke, tin air ke atau tin milo ke, kalau bawa kereta dengan kelajuan tinggi, inilah akibatnya, kereta kemik mcm kena lanyak! 

Semasa saya dalam perjalanan ke majlis pernikahan kawan satu office saya di Hulu Selangor tempoh hari, saya tertarik dengan papan tanda yang menyatakan "Dimana ada kelajuan, disitu ada kematian"

Kajian mendapati jika kita membawa motor 60km/j dan jika terlibat dengan kemalangan, maka kita akan mendapat kecederaan. Jika kita membawa 80km/j dan ke atas, risiko maut jika terlibat dengan kemalangan amat tinggi.

Jadi, pesanan saya kepada pemandu yang baru beli kereta dan baru ambil lesen (macam saya), berhati-hatilah di jalan raya..

6 comments:

d_tieah said...

Kadang2 bila kita dah hati2, orang lain plak memandu mcm org gila!!! Haish.. Tapi kalo dah takdir begitu begini, tiada siapa dpt halang kan.. Apa2 pun, kena berwaspada sentiasa..

Syuhada said...

Signboard tu mmg da bg amaran keras..hahhaha

Rozuan Ismail said...

memanglah malang itu tak berbau,tapi kita boleh mengelakan.perasan jugak, besi apa yg diorg gunakan sampai terlampau rapuh bila accident

man said...

bahaya klu bawa laju..hehehehe

Terbelog said...

sayangilah org tersayang

cimöt said...

sila pandu laju2 kalau nak mampos!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Rakan Blogger. Apa Yang Terbaru?

! Firdaus Kasim Hak Cipta Terpelihara.
Themes designed by Firdaus Kasim