Home
My Service
Sewa Iklan
Banner Exchange
Site Map
About Me
Isu
Tutorial
Agama
Sukan
Personal

Sila Klik Untuk Maklumat Lanjut

Safira Printing

Tuesday 13 December 2011

Dua Laptop Satu Blackberry

Tahukah anda bahawa kebanyakan barang dan produk dari Malaysia ni di beli dari China? Pemborong atau pembekal membeli secara pukal dengan harga sangat murah, kemudian menjual di pasaran Malaysia dengan harga yang sangat menguntungkan. Itulah fenomena bisnes yang sedang berlaku di Malaysia ini.

Ada barangan dari China ni bagus dan ada juga yang sebaliknya. Yang sebaliknya tu macam telur tiruan tu lah.. naya orang je.. haha! Dan tahukah anda bahawa laptop dari Low Yat kebanyakkannya di datangkan dari China? Yup, itulah hakikatnya. Jadi, jika anda ditawarkan laptop dengan harga murah, ia sebenarnya akan rosak tidak sampai setahun.

Tahukah anda, Jenama Dell digunakan oleh
kebanyakkan syarikat swasta di Malaysia
Itulah terjadi pada laptop Lenovo yang baru saya beli 6 bulan lepas. Masa beli tu memang ok, lepas tu makin lama, performance laptop tu makin slow dan terus skrin dia tak keluar apa2.. terus gelap. Mungkin juga brand Lenovo cepat rosak berbanding brand Acer atau juga cara penjagaan saya yang salah? Lepas pergi repair kt Low Yat, beberapa minggu lepas tu, terus dia rosak. Hanguslah RM350 duit repair tu.. :( Nasihat saya, jika motherboard laptop anda rosak, jangan sekali2 pergi bawa repair, beli je laptop baru.

Disebabkan saya perlukan laptop baru dengan segera sebab bisnes online yang saya jalankan akan terjejas kalau takde laptop, jadi saya terpaksa sekali lagi beli laptop dari Low Yat. Bukan semua laptop dari Low Yat  tak bagus ye, kena lah pandai pilih disertakan dengan sedikit pengetahuan berkenaan laptop, baru boleh decide laptop mana yang bagus.

Kali ni, saya beli laptop Dell Inspiron yang dah ketinggalan zaman dan semakin murah. huhu.. nak buat macmana, perlukan dengan segera, duit pula tgh sengkek. Mana tak nya, bulan ni je dah beli satu Blackberry. Dua laptop dalam masa tak sampai 7 bulan. Dell dan Blackberry adalah jenama yang bagus untuk bisnes.

Jom support bisnes saya dengan tekan butang 'Like' di fan page ini --> http://on.fb.me/SafiraPrinting

4 comments:

Shah Zamri said...

askom bro..nk tanye sket..mcm mne nk tukar link blog kita kt alexa sekiranya kita tukar domain?atau pun tak payah tukar?

widiea azira said...

harrr same lah saye ni netbook hp je pon..tp kos repair dy dh boleh beli laptop bru dh pon..adeh!!

Dalily Anticonteng said...

Salam. Laptop lenovo klon kot? spesis tiruan dari china.

amny said...

belanja laa kite ni laptop ..hehehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Rakan Blogger. Apa Yang Terbaru?

! Firdaus Kasim Hak Cipta Terpelihara.
Themes designed by Firdaus Kasim