Home
My Service
Sewa Iklan
Banner Exchange
Site Map
About Me
Isu
Tutorial
Agama
Sukan
Personal

Sila Klik Untuk Maklumat Lanjut

Safira Printing

Wednesday, 16 November 2011

Perogol Kena Pancung

Di Jeddah, Arab Saudi, tiga lelaki yang ditangkap apabila merogol pembantu rumah di jatuhi hukuman pancung. Tiga lelaki yang terdiri daripada seorang warga Arab dan dua lagi warga Canada telah merogol pembantu rumah perempuan dan turut meliwat dua orang lelaki di sebuah rumah di Jeddah dua tahun lalu. Laporan oleh Arab News.

Antara hukuman pancung dan gantung sampai mati, mana yang lebih mengerunkan kepada penjenayah? Rasanya  dua-dua tak menakutkan pun sebab pengakhirannya akan mati juga. Kalau pancung mungkin lebih disukai oleh penjenayah yang bersalah melakukan jenayah berat sebab kalau pancung, rasa sekejap je sakit berbanding gantung sampai mati, melainkan pedang tu tak tumpul. (rasanya tiada siapa suka kena pancung atau gantung.. hehe!)

Saya bukan nak membicarakan tentang hukuman ini, tetapi hanya nak bagi peringatan, jangan lah lakukan jenayah kerana kat dunia lagi akan dapat hukuman berat, apatah lagi apabila Akhirat nanti. Rasanya semua yang baca blog saya ni baik2 belaka, tapi pernah tak korang lakukan apa2 jenayah mcm mencuri? Seribu langkah, bermula dengan satu langkah.. 

3 comments:

Azlan Hasan said...

hahaha..betul tu fird..hukuman macam 2 je yang mampu membuatkan orang takut nak lakukan jenayah..kat malaysia nie pun jenayah rokol dah macam petty theft..mana2 ade..hehehe

Regards,
-Strider-

Benjy said...

Ramai orang suka buat jenayah kerana berpendapat 'kalau buat jenayah tak kena tangkap tak salah tetapi kalau kena tangkap salahlah tu' selagi mereka tak kena tangkap mereka rasa tak bersalah ini menyebabkan mereka berterusan melakukannya. Kalau ada hukum cocok mata sampai buta best juga barulah diaorang insaff ...

ed shokolath said...

seram bila dgr kena pancung atau kena gantung smpai mati.. sbb dlm masa bebrapa minit.. kita boleh berada di alam fana dan juga di alam barzakh.. huhuhuuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Rakan Blogger. Apa Yang Terbaru?

! Firdaus Kasim Hak Cipta Terpelihara.
Themes designed by Firdaus Kasim